Saturday 21 September 2013

AKU DAN VAPOR - part 2

ASSALAMUALAIKUM !

Aku nak sambung mengenai cerita vapor aku ni ataupun e-cigaratte...
klik untuk mengetahui kisah sebelum ini... he

Baiklah... entri kali ini aku nak tunjukkan camna mo modified kasi set dia jadi vapor yang kaw2 punya, iaitu 'awan nano'. Tank yang aku gunakan adalah jenis 'drip tank'. Drip tank ini adalah sejenis tangki yang menggunakan kaedah titisan sahaja... iaitu kamu hanya perlu titiskan beberapa titisan liquid flavor kamu ke atas 'wick' nya. Sebelum itu mari kita lihat bahan-bahannya pada gambar di bawah ini.


Haa... itu la tu bahan-bahannya. Kemudian ambil wick tu dan potong dan bentukkan macam riben... pastu ambil kanthal, potong dan lilitkan pada wick tersebut dalam 3 lilitan seperti pada gambar di bawah ini.


Pas da dililitkan elok-elok, baru pasangkan pada drip tank dan pasangkan skrunya. Kemudian sambungkan pada mod untuk lihat hasilnya. Jika anda 'on' kan atau tekan mod kamu, then dia punya kanthal wirenya menyala secara sekata dan serentak, maka OK la tu. Bulih la tu suda titiskan liquid flavor kamurang di wicknya... pastu pasang penutupnya dan VAPE ON ! Yiihhaaaaa !!!!


Tapi... kalau kamu tekan, nyalaan kanthalnya 'sumbang' ataupun tidak sekata dan serentak, maka pandai-pandaila kamu adjust dia kasi ngam settingnya... hehe.






P/s : Drip tank ni paling ngam lau kamu hentam tu liquid flavor yang zero atau low nicotine punya. lau kamu pigi hantam yang ada nicotine punya, alamatnya pedasla leher kamu tu nanti.. hehee.

No comments: