Monday, 13 February 2012

KARNIVAL RAKYAT HARI WILAYAH PERSEKUTUAN LABUAN -part2

macam-macam acara yang ada di karnival ini ...
xrugi lau xturun ...
dengan suasana yang kurang jem dan sangat selesa ...
sangat berpadanan untuk acara riadah keluarga pada hari tersebut ...

"selesa"
maksud aku tanpa kebanjiran warga PATI ...
lalu kebersihan pun sangat terjaga ...
xda kumpulan2 membuat onar yang menyesakkan minda dan hati ...

OK, saksikanlah beberapa gambar (autoshow) yang aku ambil menggunakan kamera henfon murah aku ni ...
huhuu ...












part 1 (klik)

Saturday, 11 February 2012

KARNIVAL RAKYAT HARI WILAYAH PERSEKUTUAN LABUAN

huhh ...
nak ke UK (Ujana Kewangan) ...
tiba-tiba ada satu suara riuh rendah berhampiran UK ...

lalu kami pun menuju ke arah suara tersebut ...

OPPSSsss!!!

rupa-rupanya ada Karnival Rakyat Hari Wilayah Persekutuan Labuan yang bermula pada hari ini sehingga esok (11/02/2012 - 12/02/2012) (klik)

dah klik?

OK, antara acara yang bakal berlangsung ialah acara autoshow scooter, acara tarik tali, acara tarian singa, konsert, pertandingan karaoke dan persembahan bunga api.

sebelum kami balik tadi, aku sempat mengambil beberapa gambar autoshow scooter dengan menggunakan kamera henfon murah aku ni ... (sorry jika gambar kurang memuaskan =( )








 cuba perhatikan betul2 scooter 4 biji kat belakang tu... 
aku rasa mereka yang akan menang...
kreatif !!



petang ni nak turun lagi kot? tengokla lau rajin... 


part 2 (klik)

Monday, 6 February 2012

KENCING TIKUS


kencing tikus?? so what?

aku rasa, pasti ramai da tahu yang kencing tikus ni boleh membawa maut..!!!
(boleh rujuk >> (sini), (sini) dan (sini)) - JANGAN TAK BACA !

SO ...
aku ada beberapa tips yang berguna bagi mengelakkan terkena kencing tikus ni ...

1. pastikan tiada tikus di rumah yang telah kamu diami selama bertahun-tahun tu (of course la kan..he)
2. kalau rumah kamu yang telah lama kamu tinggalkan (maksudnya rumah kamu tu telah lama terbiar), sebelum kamu mendiaminya semula, pastikan kamu cuci/basuh segala peralatan dalam rumah kamu seperti pisau, pinggan/mangkuk, sudu/garfu/sudip/chopstick, kuali, cawan/gelas, sikat rambut, gayung, baldi/besen mandi, bantal, tilam, selimut dan etc.
3. pastikan barang makanan kamu di rumah sentiasa di tutup (bagi mengelakkan daripada makanan kamu dijamah oleh tikus).
4. pastikan haiwan peliharaan di rumah kamu sentiasa bersih.
5. kalau kamu terlihat kesan gigitan tikus pada pakaian, kotak dan sebagainya, pastikan bahagian tersebut di potong dan di buang menggunakan sarung tangan. nyawa itu lebih berharga dari barang kamu.

INGAT !!!
JANGAN PANDANG REMEH AKAN PENYAKIT KENCING TIKUS KERNA IANYA DENGAN SEKELIP MATA BOLEH MEMBAWA MAUT TANPA GEJALA PENYAKIT YANG JELAS !!!!


Wednesday, 1 February 2012

SUARA DARI LANGIT?

minggu lepas ...
kecoh satu malaysia tentang kejadian yang berlaku di kota semarahan sarawak ...
iaitu kejadian kedengaran suara seperti dengkuran dari langit ...


pelbagai spekulasi dan andaian timbul ...
namun , jawapannya telah pun terungkai ...
menurut fakta sains dan logik berkaitan punca bunyi tersebut ...



pada pendapat peribadi aku ...
walau apapun bunyi tersebut ...
bagi aku mang pelik ...
kerna sebelum ni pihak kilang terbabit memaklumkan bahawa bunyi tersebut bukanlah dari kilang tersebut yang telahpun beroperasi lebih 10 tahun?
kenapa baru sekarang bunyi tersebut baru wujud setelah sekian lama beroperasi?




hehee ...

ITULAH SEBABNYA KENAPA KAMI DI SABAH ...

1st of all ...
siapa yang tidak setuju ngan aku, ble komen di bawah ...
lau takut, ble gunakan nama anonymous untuk komen ...

ini bukan pekara baru berlaku di Sabah ...
aku ...
anak jati sabah ...
berbangsa kedayan (klik sini) ...
selalu sangat melihat kejadian sebegini berlaku di sabah ...

majoritinya yang melakukan 'ONAR' ini adalah keturunan-keturunan PATI ...
(yaa ... aku tau kamurang ada mykad sudah sekarang.. makinla kamu naik kepala kan...)


di sabah ni ada dua kumpulan saja yang tidak sealiran ...
iaitu kumpulan anak jati tempatan sabah dan kumpulan keturunan PATI ...

kenapa?
lihat sajala ... datang ke tanah orang bikin onar ...
napa kamu ngak buat onar di negara kamu sendiri ya?
kerna kamu takut ya di tempat kamu, lalu membuat onar di sini?
sebab orang sabah ini baik2 aja sifatnya kan ...