Thursday 5 January 2012

PROJEK AMATUR JUAL BURGER - part 5

mana sudah burgernya ??
(klik) untuk sambungan dari part 4

ya.. kami menjual burger, tapi,  jujur aku cakap mang xjalan..
so, kami bertukar ke plan B.. iaitu menjual mee dan nasi goreng dan rokok premium (hehe)..
kebetulan pula sahabat aku si izwan tu mang terer memasak.. so, diala masterchief untuk bahan jualan kami tu..
aku ada try juga masak.. tapi ..
1. mee goreng - terlalu banyak minyak!
2. nasi goreng - keras cam batu!

1st time masak, besala tu.. (walaubagaimanapun, ianya suatu pengalaman yang best..)

bulatan merah tu, aku punya jualan.. even begitu, kami xmalu nak jual, sebab kami mang ikhlas nak jual..hoho 


 (bulatan merah) kalau mo berjualan, harus sediakan wang kecil (duit pecah) ya awal-awal.. supaya xterbantut acara semasa nak berjual beli..


(bulatan merah) perhiasan yang digunakan untuk menarik pelanggan membeli di tempat kami..hehe


makcik tu suruh tumpang sekali ngan dia..dia jual air, kami jual makanan.. baru ngam!

gambar ini di ambil oleh member aku si izwan (henfonnya ada kamera..haha), dan ini adalah hari terakhir kami berjualan di situ..makcik tu pun sama juga.. kali makcik tu pun ikut2 skill kami nak buat buat projek ni..huhu.. 

cuaca mang sangat panas..aku tahan2 ja menengok air tebu makcik tu, tapi last2 dia bagi juga air tebu tu ma kami (free).. aku pa lagi..cari botol kosong sebanyak mungkin, dan penuhkannya dengan air tebu free makcik tu! yay!

hehe..akhirnya..dapat juga kami merasai sendiri bagaimana rasanya berjualan sebegini..


No comments: