Sunday, 29 January 2012

SAKIT GIGI

what da fak !

23 tahun aku hidup, lum pernah aku mengalami sakit gigi seseksa begini !
arghhhhhhhh !!!!

lebih kurang camtu la lubang gigi aku tu..
sebelum ni da tampal..time aku darjah 6 kot? ...
tapi skang ni da pecah ...

siksanya sakit gigi ni, masya-allah ...
nanti kamu pun akan merasainya juga sendiri apabila kamu akan meningkat dewasa (untuk budak2 remaja bawah umur tu ya..hoho)
mungkin sakit gigi ni akan timbul setiap kali kita nak membesar ke fasa seterusnya kot?
hmmm...

penyeksaan ini bermula pada malam 18/01/2012 (khamis lepas) ...
sangat berdenyut2 xterhingga..ngam2 la pula time da larut malam..
nak cari obat pun kedai da tutup ..!
so, xda cari lain, aku sumbat lubang di gigi aku tu ngan colgate, baru lega sikit..

xsampai sejam, sakit lagi!
kumur2 lu, pastu sumbat lagi guna colgate ...
huhhh, baru lega balik ...

xsampai sejam, sakit lagi !!!!!
kumur2 lu, pastu sumbat lagi ngan colgate !!!!!
huhhh, baru lega balik ...

XSAMPAI SEJAM, SAKIT LAGIIII !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bushh! bukk! dushh! 
tumbukan padu seni kungfu wing chun pada dinding simen !!

sampaila keesokan harinya ...
penderitaan itu belum reda lagi sehingga aku xsedar yang aku da lewat nak datang ofis !
da terlanjur lambat, aku terus ambik MC ...

aku ke ofis lu, buat permohonan cuti ngan encik hassan,
pastu pergi klinik gigi ambik ubat sakit gigi ...
ubat tahan sakit ngan antibiotik ...
sumanya RM12 ...
cisss...

bermacam2 petua dari member aku kat opis ni bagi ma aku...
tapi paling mujarab aku rasa adalah kumur2 menggunakan air garam ...
pastikan suhu air garam tu suam2 ...he..
tapi, lega tuk tempoh sejam dua ja ...
selepas makan, teruslah kumur2 menggunakan air garam ...


two days later ...

argghhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!!
gusi aku da bengkak la pula !
xble nak tergegar sikit gigi aku ni ...
lau x, macam ombak rindu rasanya siksanya diriku ...

menu mkanan terpaksa di tukar kepada megi berkuah dan bubur sahaja ...
ubat dari klinik gigi tu da xberkesan lagi ...
aku cari ubat lain, kali ni aku cuba paracetamol ...
wah...
ternyata berkesan ...!

dan pagi ni aku dah ble makan karipap!

lalalalaaaa ~





minggu depan plan nak cabut gigi ...
setakat doktor gigi, AKU TAK GENTAR LA !!!!!!!!!!!!!!!!
(saja ja tu nak memotivasikan diri sendiri...huhu..huhhh)

No comments: