Monday 31 October 2011

KHASIAT AIR MASAK

Aku nak kongsi sikit tips sihat bangun pagi..
mudah saja nak sihat jika kamu rajin mengamalkannya..
TERAPI AIR - terbukti berkesan setelah kajian dilakukan di jepun sehingga terciptanya 'bio-pure water'..hehe..



Sebagaimana yang kita tahu air atau H2O merupakan hasil gabungan daripada dua atom hidrogen dan satu atom oksigen. Air juga merupakan antara keperluan yang terpenting untuk tubuh dalaman kita dan juga untuk kegunaan luaran dalam seharian hidup kita. 

Mengikut kajian di Jepun, dengan meminum air 1.5ml secara serta-merta (dalam keadaan perut kosong) selepas bangun dari tidur setiap pagi, penyakit lama dan serius boleh disembuhkan.

Penyakit yang telah berjaya disembuhkan dengan amalan terapi air ini adalah seperti sakit kepala, sakit badan, sistem jantung, artritis, degupan jantung yang pantas, epilepsi, kegemukan berlebihan, asma bronkitis, TB, meningitis, buah pinggang dan air kencing, muntah-muntah, gastrik, cirit-birit, buasir, kencing manis, sembelit, semua penyakit mata, rahim, kanser dan gangguan haid, hidung telinga dan penyakit tekak.


SO.. mulai esok pagi, sebaik sahaja kamu bangun tidur, kamu terus ke dapur dan meminum dalam kuantiti 1.5ml air masak, atau dalam lingkungan 6 gelas air. Kemudian kita rehat sebentar dalam masa 10-15minit, kemudian barulah kita boleh bersarapan. Cuba kita lihat dalam masa seminggu-sebulan akan hasilnya. Jika berjaya, syukur alhamdulillah..jika x, maka kamu berusahalah lagi dengan rawatan alternatif yang lain.

No comments: