Sunday 7 September 2014

1ST EVER! I AM CELEBRATE MUMMY BIRTHDAY!

Today.. (actually not ‘today’ I’ve write this entry..its the ‘present’ than today..LOL)
My mummy birthday..i’ve already plan it from the last month..do the gathering, having food and cake..and simple snap from smartphone..hehe.

Sebelum tu, me and my fiancée masih tercari-cari lagi kat mana sesuai tempat makan nak sambut birthday..sebelum kami bertolak pada pagi tadi, my mummy ada bagi hint dia nak makan steamboat! Okay, lets find steamboat restaurant yang best. Ada member yang rekomen kat ‘Natural Kitchen’ di Suria Sabah. Kami usha la kat restoran tu..memang best..then kami membuat keputusan untuk lunch saja kat situ untuk ‘testing’..hehe. Tapi, sebelum tu kena cari kek lu, baru hantar kat Natural Kitchen untuk disimpan dan buat surprise malam nanti.

Ni aku ngan adik aku tengah bincang lunch menu yang hendak di order. 

Kek yang telah kami tempah untuk disimpan kat restaurant tu dan akan dikeluarkan malam nanti sebagai kejutan.

Kek biasa2 je. Tapi sedap tau kek ni..hehe.


Kami plan nak buat jamuan tu jam 7 malam. Tiba-tiba datang la pula girlfriend  adik aku pun nak sambut birthday mummy juga..dia nak hadiahkan my mummy beg tangan..dan kami pula jamuan makan dan kek..Nah! Nampak gayanya meriahlah my mummy birthday tahun ni dengan adanya bakal menantunya yang menjadi tunjang utama dalam plan sambutan birthdaynya tahun ini…haha.. Memang aku sangat happy. Sebab tak pernah kami adik beradik sambut birthdaynya selama ini. Dan inilah kali pertama untuk kami dengan bantuan my fiancée dan girlfriend adik aku sambut birthday mummy aku..hahahaa..

Jemput makan..kalau x cukup order je lagi..abang belanja..hehe

Selesai makan, kami semua pun ambil gambar sekeluarga dengan bakal anak menantu mummy.

Alhamdulillah..aku happy, semua pun happy..i love youlah mummy.! (kat blog ja ni cakap ‘I love youlah mummy’..realitinya xda pun cakap sayang kat mummy..almaklumlah lumrah anak jantan ni..luaran ja Nampak macam tak sayang kat mummy, tapi dalam hati naluri kami ni, memang sangat sayang kat mummy..)


Sekian entri untuk kali ini..hari ini aku rasa happy sangat..dan..aku rasa tahun ni lah banyak event yang sangat bermakna dalam hidupku dan akan ku kenang sampai bila-bila..insya-allah. Amin. 



No comments: