Saturday 24 May 2014

ARINI SABTU WEYY!

Part I. - Greeting.

Jiyeah. Arini angin monsun sudah beralih ke arah blogging. So today i think is blogging day. Buka mata check whassap,tunang mesej daa..aku balas. Pastu check aku punya clash of clan (COC), -game android yang sangat mengghairahkan aku pada masa kini...sekali check kena serang daa...hilang 6 piala aku. Ok takpa, aku menyerang orang lagi untuk tambah piala. Hehe.. Pastu baru check fesbuk, berita sal panda aku baca ngan kisah 5 beradik kehilangang ibu bapa sekelip mata akibat digilis lori (innalillah..). Pastu mo check apa lagi ya...oya, mandi. Pastu cuci kain. Ok, skang da selesai da pun, kain pun siap jemur. Pastu, aku check blog, xda yang komen.  ...  Aku tak salahkan orang lain, aku salahkan diriku sendiri - siapa suruh tak rajin blog walking dan komen. Aku ni memang bagus ni, aku ni dalam banyak pekara jarang aku salahkan orang lain, sebab aku ni rasional. Bukan ada masalah mental.

Part II. - I will make it until pay day.


Nipis poket skang ni wey. Harap2 minggu depan masuk gajila, ble balik KK time cuti gawai nanti. Benciiii tul aku ada duit tapi inda pandai cukup. Tapi lumrahla kan. Jangan jadi kufur pula. Tapi kalau diikutkan, kalau setakat duit tu dibelanjakan untuk keperluan sahaja, memanglah cukup. Tapi, yang menjadikannya tak cukup ni adalah apa bila part entertaintment masuk campur dalam bajet bulanan - BBQ lah, shopping di KK lah, tengok wayanglah, karaoke lah, dsbg lah. Entertaintment perlu bagi mengurangkan stress. Sebab takut nanti ada masalah mental kalau terlalu stressssssssssssss ja memanjang. So, apalah salahnya dinipiskan sket poket tu untuk belanjawan entertaintment. -sedekah bagi orang makan-bayar zakat-memudahkan urusan orang lain(meminjamkan wang) .. dikira entertaintment juga. Selesai.

Part III. - Mencari kawan sejati umpama mencari berlian di longgokan kaca.

Ni di next entri baru update. Mau jalan2 dulu ni dibandar. Mo tengok acara bina bidan tertutup labuan. Entertaintment juga ni. Nanti terlampau berkurung dibilik saja ni pun stress juga. Lau ada yang tersinggah dan terbaca entri ni nanti, tolong lu komen di bawah ni. Heee 

No comments: