Saturday 27 July 2013

MAKANAN YANG BERBAHAYA DAN MENYEKAT KECEMERLANGAN OTAK ANDA

Assalamualaikum ! Uolls camna arini ? Sehat ? Aku doakan agar anda sehat sejahtera la hendaknya ... insya-Allah .
Ok, entri aku pada kali ini aku nak kongsikan mengenai makanan yang boleh menyekat kecemerlangan otak anda atau melemahkan otak anda . Informasi ini aku rujuk melalui sebuah buku yang bertajuk "Rahsia Pembelajaran Pelajar Cemerlang 8A" . Bukan saja pelajar saja yang mesti cemerlang, kita yang dah bukan pelajar ni pun mesti cemerlang juga, cemerlang dalam bidang kerjaya masing-masing . Bulih bah kan ? heeee ...

Baiklah, berikut merupakan makanan yang perlu anda elakkan :

01  Gula putih atau lain-lain makanan dan minuman yang dicampurkan dengan gula putih
02  Kek dan biskut
03  Makanan yang dicampur pewarna dan bahan pengawet
04  Coklat dan aiskrim
05  Keropok
06  Minuman manis dalam botol, kotak atau tin.
07  Minuman yang bergas
08  Gula-gula
09  Makanan yang telah dihinggapi semut, lipas atau lalat
10  Kopi dan teh

Semoga dengan informasi ini dapat membantu dalam meningkatkan prestasi kecemerlangan otak anda, insya-Allah . Selepas ini akan aku kongsikan pula informasi mengenai makanan yang dapat membantu meningkatkan kecemerlangan otak pada masa akan datang, Insya-Allah .

No comments: