Saturday 20 October 2012

KALAU TAMAK


Kerja ?
Sebenarnya aku malas untuk menceritakan perihal kerja aku di sini atau di abadikan di sini …
Kerna, buat masa ini aku belum ada mood untuk bercerita lagi …
Hehehe …
Jangan marah …
Mungkin aku boleh memberikan sedikit tips kepada anda …
Seringkali kita mendengar ungkapan “orang yang tamak, selalu rugi”
Bagi aku ungkapan itu adalah salah !
Kerna orang yang tamak ini sebenarnya mempunyai keinginan yang lebih daripada orang lain …
Ketamakan boleh jadi tamak terhadap harta benda, nama, pangkat, pingat, ilmu, kejayaan dan seumpamanya …
So, “orang yang tamak, selalu untung” …
Owwyeahhh ….
Oopppsssss !!!!
Nanti dulu …
Ungkapan “orang yang tamak, selalu untung” masih kurang sesuai digunakan …
Kerna, jika tamak yang meluap-luap, tetapi tiada usaha atau malas untuk mendapatkannya, tiada gunanya juga …
Oleh itu …
“orang yang tamak, selalu untung kalau rajin”
Barulah sesuai !
Owwwyeahhhhhhh !!



No comments: