Saturday 14 April 2012

ADAKAH PATUT ?

undang-undang tetap undang-undang !

beb ...
aku seorang yang sentiasa mematuhi undang-undang ...
undang-undang jalanraya khasnya ...
sudah mula tawar hati mo mematuhi undang-undang jalanraya ni ...

sekadar gambar hiasan

ADAKAH PATUT ?
aku dikenakan saman atas sebab nombor plat aku pecah yang baru lepas terlanggar anjing !
camna aku mo ganti nombor plat aku bila sudah malam?

punya palui polis traffik di labuan ni!!

kamu dapat komisen ka saman2 orang ni wahai si gumuk buncit?
ptuihhhh !!!

"ok la bang...lau nak saman, samanla..pa ble buat.." 
Nanti gaduh, lagi banyak saman yang bukan2 dia kasi ma aku ...

OK, the next day on monday ...
aku pigila byar saman kat polis traffik labuan ...

"RM150 dik, xble buat rayuan...", kata makcik kat kaunter pembayaran saman di balai polis traffik labuan.

Mang sah la orang2 polis traffik labuan ni miskin sampai nak songlap duit rakyat!
PTUIIHHHHHH !

aku di fahamkan makcik tu orang dari semananjung ...
ada masalah perkauman ka kak dengan bumiputra di labuan ni?



P/s : kalau ada pihak yang terasa dan xpuas hati, boleh komen dengan ID anda yang sebenar di blog atau komen aku difacebook.

No comments: