Saturday 5 November 2011

TEKNIK BELAJAR SECARA MALAS

aku tujukan KHAS kepada budak2 gangster sekolah menengah yang bengap dalam pelajaran.. \m/
kalau nak tunjuk gangster kat sekolah bukanlah dengan cara dengan menunjukkan kebodohan kamu dalam pelajaran secara luar biasa, tapi tunjukkan cara gangster untuk pandai dalam pelajaran ! ROCK ME bebeh \m/ !! aku da test buat, memang cool bagi aku.. hehehe..


aku dulu pergi sekolah xsuka bawa buku teks sebab berat, buang karan, leceh, dan yang penting bila ada musuh nak serang, senang aku nak bagi feedback..LOL..so, camna nak pandai kalau xbawa buku teks? -aku baca awal2 kat rumah apa yang akan di ajar oleh guru pada hari ini (boleh dijangka, sebab guru yang bagus akan mengajar kepada murid2nya mengenai isi kandungan buku teks tersebut mengikut turutan muka surat)

beg?perlukah aku bawa beg kesekolah?atau perlukah aku beli beg ?..  XPERLU. sebab aku xbawa buku teks, so, untuk apa aku nak bawa beg lagi?untuk bawa bekal? -lucu,gangster xbawa bekal ke sekolah! so, camna nak pandai kalau xbawa beg? -aku hanya perlu bawa buku latihan (bawa jika perlu untuk dihantar kepada guru), sekeping kertas kosong A4 yang dilipat2 dan dimasukkan ke dalam poket seluar dan sebatang pen.

camna nak pandai kalau hanya bawa sekeping kertas kosong A4 dan sebatang pen ke sekolah? -aku ke kelas hanya untuk mencatit nota yang diajarkan oleh guru, bukan nak buat novel! latihan dalam kelas? gangster xbuat latihan dalam kelas (untuk merahsiakan kepandaian)..hehe..

ble pass exam meh kalau buat camtu ? - BOLEH. aku ada 80% peluang untuk tidak gagal dan mendapatkan markah tinggi berbanding rakan sekelas yang nerd bawa buku teks dan buat latihan hari2 kat kelas. apa caranya ? -kumpul semula semua nota2 yang telah dicatit kat kertas A4 mengikut tarikh, kemudian tulis semula semua nota2 itu mengikut matapelajaran. setelah selesai, kamu tidur dan esoknya kamu jawablah exam dengan cool..




gangster mesti mau pandai \m/

No comments: