Tuesday 22 November 2011

HARIMAU MUDA

aku layan semalam final bolasepak sukan sea yang ke-26, malaysia v.s indonesia.. perlawanan yang begitu sengit sekali draw 1-1 sehingga ke keputusan penalti 3-4.. lambat update..hoho


Aku bangga dengan skuad kebangsaan, harimau muda kerna tidak menunjukkan sikap keji lagi menjijikkan seperti skuad garula, di mana mereka bermain di padang dengan keadaan yang menjijikkan, hina dan meloyakan.. bukan disebabkan bau peluh mereka ketika bermain.. tapi teknik permainan mereka yang begitu ketara dalam 6-7 scenes di mana mereke menterbalikkan diri mereka sendiri (mereka sangat bijak mengaburi mata pengadil yang sepet itu) sehingga ada pemain kita dilayangkan dengan kad kuning..

dengan keadaan sedemikian rupa, darah O aku mula menggelegak.. tapi, ku lihat skuad kebangsaan kita begitu cool dan nampak sangat mereka menahan kemarahan di padang, dan mereka berjaya menahan kemarahan itu..dan akhirnya membawa kejayaan yang.. boleh aku katakan sebagai bernasib baik? yala, kerna bola itu terlepas dari genggaman penjaga gol indonesia.. magik kan..hoho..

dari situ aku lihat, umpama drama sinetron.. yang membawa maksud kebaikan.. di mana yang jahat akan dibalas dengan keburukan/kekalahan, manakala perbuatan baik akan dibalas dengan kebaikan/ kemenangan.

tahniah kepada penjaga garisan yang telah melaksanakan tanggungjawab dengan begitu sempurna sekali.. (mereka telah telah berjaya mengesan sebiji gol offside dari indonesia, dan sebiji gol offside dari malaysia)

dan TAHNIAH juga kepada skuad kebangsaan ! kerna berjaya dalam keadaan yang bermaruah dan menunjukkan akhlak/tatasusila/adab yang baik sekali di padang ! semoga kalian terus menunjukkan sikap yang baik di padang, sesungguhnya telah dibuktikan bahawa kejayaan akan berpihak kepada yang benar !



luculah mereka ni, mulut xabis2 menjampi ntah apa2 ntah..siap ada bomoh lagi di stadium tersebut..hahahaa (xjuga menang).. bonai,apa yang ko asyik tunjuk ke langit tu?palui punya negro/om..bencila aku sama ko ni bonai..


info : kalau kamu perasan, semasa penyampaian hadiah dan nyanyian lagu negaraku, stadium yang begitu sesak pada awalnya, terus kosong dalam masa 10minit..wow !

No comments: