Monday 7 November 2011

CHEWING GUM

 
kamu tahu akan chewing gum? atau gula-gula getah? aku kadang2 ja makan chewing gum ni..al maklum la, bukan ble telan pun..xbest.. di sini aku nak cerita sal chewing gum.. kamu mestila pernah makan chewing gum kan..penipula xpernah, kin panas aku ja la lau orang penipu ni..



 

kenapa mesti makan chewing gum ? (1)sedap tapi xble telan (lau kamu telan,7tahun kemudian baru terhadam diperut-so,jangan telan)  (2)selain sedap,chewing gum ni juga ble menyegarkan mulut..memang alkisah chewing gum ni diwujudkan untuk menyegarkan mulut  (3)untuk memutihkan gigi-fungsi 'gum' itu sendiri akan membuang kaviti dan plak(punca gigi kuning dan rosak) yang tidak dapat dicapai oleh berus gigi  (4)sebagai senaman mulut bagi orang2 yang suka membebel seperti pengacara-agar lebih kencang barcakap  (5)melancarkan peredaran darah diwajah, mengelakkan wajah yang layu (6) yang ingin berdiet mengurangkan makan, chewing gum boleh menghilangkan rasa lapar kamu (7)dan bagi yang ingin berhenti merokok, kamu boleh mulakan dengan memakan chewing gum bagi menghilangkan rasakan ingin merokok.




kenapa tidak boleh makan chewing gum ? (1)cara pelupusan chewing gum yang mencemarkan alam sekitar dan menjengkelkan (annoying)  (2)jika di makan terlalu lama di dalam mulut akan membiakkan bakteria di dalam mulut-seterusnya merosakkan gigi  (3)boleh membawa maut jika tertelan/tercekik lalu menyukarkan pernafasan dan mati  (4)membuatkan wajah kita berkedut (jika selalu makan chewing gum)  (5)bisa menyebabkan kita ketagih chewing gum  (6)personaliti diri kita akan menjadi annoying kepada yang melihat kita sedang mengunyah chewing gum.



No comments: