Monday 14 November 2011

AIS ?

boleh pakai ka fakta kebaikan ais untuk manusia? (klik)

da baca ? aku xtau kajian/sumber dari mana mereka dapat.. dan aku telah terpengaruh dengannya untuk mencubanya.. aku xberniat nak membidas kenyataan mereka atau apa sahaja prasangka buruk yang selalu menghantui kamu, aku cuma nak test, ble pakai atau tidak khabar angin tersebut.. ala, lagipun sekadar ais.. kebetulan ada icebox kat rumah, try sajala..

mengunyah ais untuk menguatkan gigi?- ya,menguatkan gigi sensitif (mula-mula kunyah ais kosong tu, memang ngilu..tapi lama-lama jadi biasa pula..)

mengunyah ais untuk kecerdasan fikiran dan kepantasan bergerak? -aku rasa tidak..aku kunyah ais, biasa ja,malah fikiran aku terganggu dengan keadaan ais di dalam mulut..tapi kalau kunyah chewing gum,ya.

ais membantu insomnia? -aku rasa xmembantu.. (kamu boleh cuba dengan teknik rendaman ais pada kaki)

ais dan baby? -bagus jangan..boleh menyebabkan baby itu selesma pula atau demam semakin teruk..

dan meminum air sejuk ketika cuaca panas/atau dalam keadaan badan kita panas akan menyebabkan sakit kepala untuk sepanjang hari itu..

DAN, jikalau benar kajian itu berjaya dilakukan..tetapi di kawasan beriklim sejuk..adakah kita diiklim khatulistiwa sesuai melakukannya?

No comments: